Oefeningen bij slijmbeurs- en peesontsteking schouder fase 2

De oefeningen bij een slijmbeurs of peesontsteking worden in gedeeld in 3 fasen. Deze oefeningen kunnen uitgevoerd worden in fase 2.

Voorwaarde is wel dat de oefeningen uit fase 1 makkelijk en zonder pijn kunnen worden uitgevoerd.

In fase 2 kunnen de schouder en schouderpezen zwaarder belast worden.

Schouderoefening bij peesontsteking

Ook voor deze fase geldt dat de keuze van de oefeningen is gebaseerd op ervaring met patiënten met pees- en slijmbeurs gerelateerde schouderpijn. Dit wil niet zeggen dat deze oefeningen voor iedereen goed uitvoerbaar zijn.

Mochten een aantal oefeningen te pijnlijk of te zwaar zijn kies dan als aanvulling oefeningen uit fase 1.

Deze kun je eventueel door middel hogere weerstand (elastiek of gewicht) verder verzwaren. Het is goed mogelijk dan binnen een aantal dagen de oefeningen uit fase 2 wel mogelijk zijn.

Achtergrondinformatie over de peesontsteking.

‘Side raise’ oefening voor diepe en oppervlakkige schouderspieren

‘Dumbell press’ voorwaarts. Oefening voor schouder- en schouderbladspieren

‘Retractie horizontaal’ oefening voor schouderbladspieren

‘Isometrische exorotatie’ laag/hoog. Oefening voor schouder-schouderbladspieren

Horizontale hefoefening voor schouder- en schouderbladspieren

Horizontale strekoefening voor diepe schouder- en schouderbladspieren

×
Top