Een klacht over je behandeling
Je fysiotherapeut moet je professioneel en representatief benaderen om de kwaliteit van zorg te waarborgen. Toch kan het zijn dat je een klacht hebt over de behandeling of de wijze waarop er gecommuniceerd is. Fysiotherapie Middenweg neemt dit heel serieus en stelt het daarom op prijs dat je de klacht kenbaar maakt. Hierdoor kan de kwaliteit van de fysiotherapeutische zorg in de toekomst geoptimaliseerd worden.
Je klacht kenbaar maken bij je behandelend fysiotherapeut
Wil je een klacht indienen, vul dan het klachtenformulier in. Je kunt het formulier hier downloaden. Als je het formulier ingevuld en overhandigd hebt aan mij, je fysiotherapeut, maken we een afspraak om het probleem op te lossen. Dit kan eventueel in het bijzijn van bijvoorbeeld je partner, familielid of vriendin. Iemand waarbij je je vertrouwd voelt. Voor een advies over de aanpak kun je contact opnemen met patiëntenorganisaties zoals Zorgbelang.
Je klacht aangeven bij overige instanties.
Mocht je geen goed gevoel hebben over het gesprek of wil je je klacht op een andere manier kenbaar maken, neem dan contact op met de Commissie van Toezicht van het KNGF of het Regionaal Tuchtcollege. De keuze is afhankelijk van wat je wilt bereiken. Er zijn geen kosten aan verbonden. De commissie gaat vertrouwelijk en zorgvuldig met je klacht om.